گواهی آموزش مهارتی برای بهره برداران خرامه ای صادر شد

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از صدور ۶۱ گواهی آموزش ترویجی مهارتی برای بهره برداران بخش باغبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خرامه آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه، فرانک کاوسی با اشاره به روند رو به رشد احداث باغات و کشت درختان کم آب بر در شرایط خشکسالی گفت: دوره مهارتی مدیریت مبارزه با آفات و بیماریهای مهم پسته به مدت سه روز برای فعالان این حوزه برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۱۴.۹ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به باغ پسته اختصاص دارد، ابراز کرد: از این سطح ۹۱۲.۸ هکتار به مرحله باردهی رسیده که انتظار داریم با برپایی کلاس های آموزشی به تولید ۵۰۰ تن محصول در فصل برداشت آینده دست یابیم.

کاوسی از ارقام احمدآقایی، فندقی، اکبری، اوحدی و کله قوچی به عنوان مهمترین و عمده ترین ارقام کشت شده پسته یاد کرد و افزود: باغداری یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و دانش انتخاب رقم مناسب یک اصل اساسی در احداث باغ بشمار می آید.

این کارشناس اظهار کرد: اجرای برنامه های آموزش کشاورزی منطبق با نیازها و شرایط حاکم بر هر منطقه نقش کلیدی در فرآیند توسعه مناطق روستایی ایفا می کند.

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: افزایش بهره وری و اقتصادی شدن کشاورزی در گرو تغییر نگرش و ایجاد مهارت در جامعه هدف خواهد بود.

در سال زراعی جاری ۱۸۹۲ نفر از کشاورزان خرامه توسط محققین، کارشناسان و مسئولین پهنه آموزش فنی کشاورزی دیده اند.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید