گذری بر خیابان های خرامه/ آسفالت خیابان است یا لحاف چهل تکه؟

شاید آسفالت معابر یک مطالبه پیش پا افتاده از سوی شهروندان یک شهر به نظر آید، اما به یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان خرامه ای تبدیل شده است، چاله‌های معابر و دست اندازهایی که بر اثر تخریب آسفالت ایجاد شده تردد را هر روز سخت‌تر می‌کند و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

وضعیت آسفالت معابر و خیابان های خرامه به گونه ای است که رانندگان وسایل نقلیه باید به صورت مارپیچ تردد کنند چرا که تعداد چاله ها و حفره‌های ایجاد شده روی آسفالت خیابان ها به حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون مشکل و مستقیم طی کرد.

در واقع خیابانی در خرامه پیدا نمی‌شود که تمام آسفالت آن یکپارچه باشد، از این سر خیابان تا آن سر خیابان به جای سطح صاف و یکدست، فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد، در قسمتی از خیابان آسفالت کنده شده است و کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه یک دست‌اندار بلند شده است.

از منظر علم برنامه‌ریزی شهری، آسفالت معابر شهری جزو نخستین امکانات و نیازهای شهروندان است اما متأسفانه شهر خرامه در مقایسه با دیگر شهرها از این نظر وضعیت مناسبی ندارد.

اعتراض شهروندان خرامه‌ای و انتقاد آنان به مسئولان شهری در حالی است که مسئولان هم به وجود این مشکل اعتراف می‌کنند و بارها در جلسات شورای اسلامی شهر در این خصوص صحبت شده است، پس مشکل کجاست و چرا درمانی بر تن زخمی شهر پیدا نمی‌شود؟

*حرف آخر*

سقف مطالبات شهروندان خرامه در حد یک آسفالت خوب و معابر استاندارد کاهش یافته است، در این شرایط سزاوار نیست که به آنان بی‌توجهی شود، بهتر است حداقل این مطالبه شهروندان که کمترین خواسته‌های یک شهروند است، رفع شود.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید