• کد خبر: 576
  • گروه خبری : اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 18 آبان 1401

زندگی نامه شهید محمد قوهستانی

بسم رب الشهداء و الصدقین

نام و نام خانوادگی : محمد قوهستانی

تاریخ تولد :۱۳۳۳

نام پدر : خانجان

محل تولد :جهان آباد

عضویت :سرباز

تاریخ شهادت ۱۱/۱۲/۵۹

عملیات محل شهادت : دار خوئین آبادان

محل دفن : گلزار شهدای روستای جهان آباد

وقتی که در بیابان عطش ، عطر لاله در نفس بهار می وزانند و در چشم انداز سیاه زمان ، لحظه های آبی خدا را در قلبها می کارند این راز سر به مهر بندگی است تو را چگونه بگویم،

شهید محمد قوهستانی در خانواده ای فقیر و عشایری به دنیا آمد ،دوران کودکی خود را در کنار پدر و مادر سپری نمود پدر که در فقر و سختی زندگی می کرد ، با سواد کردن او را بر بیسوادیش ترجیح داد ، بنابراین او را به استهبان فرستاد.

محمد سال اول ، دوم و سوم ابتدایی را در استهبان گذراند ، در همین زمانها بود که مادرش را از دست داد و غم بی مادری را او را پریشان و افسرده کرد، بنابراین جهت ادامه تحصیل به روستایش برگشت و سال چهارم و پنجم ابتدایی را در نزدیکی هلال آباد به پایان رساند.

سپس جهت ادامه تحصیل به خرامه رفت و مقطع راهنمایی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد دبیرستان شد ، در اوایل تحصیلات متوسطه پدرش را نیز از دست داد اما محمد با هر سختی درسش را ادامه داد و تا سال سوم در خرامه درس خواند و دوباره به استهبان برگشت و در سال تحصیلی ۵۴-۵۳ موفق به اخذ دیپلم شد. در اواخر سال ۵۴ جهت انجام خدمت سربازی دفترچه گرفت و پس از فراگیری دوره آموزش نظامی جهت انجام خدمت به غرب کشور رفت و در شهرهای سقز ، سنندج و مریوان به انجام خدمت مشغول شد.

پس از اتمام ناقص سربازی در سال ۵۶ در دادگستری بندر عباس استخدام گردید و به کار مشغول شد.

پس از یک سال کار در سال ۵۷ با دختر عمویش ازدواج کرد که خداوند پسری به او عطا نمود. با شروع جنگ تحمیلی و احضار منتفی های خدمت ۵۶ ، با کمال میل به جبهه رفت و پس از چهل روز خدمت در خط مقدم در تاریخ ۱۱/۱۲/۵۹ شربت شهادت را نوشید و به وصال دوست رسید.والسلام

برگرفته از پرونده شهید در بنیاد شهید خرامه

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید