• کد خبر: 659
  • گروه خبری : اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 13 آبان 1402

انتقال آب به کربال قطعی شد

با پیگیری مهندس رحیمی مظفری، به منظور تامین پایدار آب شرب و کشاورزی منطقه کربال، تکمیل پروژه خط انتقال آب سد درودزن به مخزن فتوح آباد و خط انتقال آب شرب به منطقه کربال قطعی و در دستور کار ادارات آب منطقه ای و آبفا استان فارس قرار گرفت.

مهندس عبدالعلی رحیمی مظفری، گفت: عملیات اجرایی حدود 30 کیلومتر باقیمانده خط انتقال آب سد درودزن به مخزن فتوح آباد تا پایان خرداد ماه سال آینده توسط آب منطقه ای استان فارس اجرا می شود و آب به این مخزن می‌رسد.

وی، افزود: به منظور برخورداری روستاهای شهرستان خرامه از آب شرب سالم، عملیات احداث خط انتقال آب شرب به 33 روستای شهرستان خرامه از جمله منطقه کربال هفته آینده آغاز می شود و با توجه به کمبود آب آشامیدنی، این پروژه با حمایت های استانی به صورت ویژه در کمترین زمان ممکن عملیاتی می شود.

در همین راستا در جلسه‌ای که با حضور مهندس عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان های کوار و خرامه و بخشدار کربال به میزبانی شرکت آب منطقه ای فارس در شیراز برگزار شد؛

ضمن بررسی مسائل حوزه کشاورزی و رهاسازی آب از سد درودزن، اصلاح جداول و سردهانه های معیوب، رهاسازی به موقع و منظم آب در بخش کربال، قرار گرفتن تعدادی از کشاورزان و دغدغه مندان حوزه کشاورزی در کنار تیم مشاور بررسی حقابه از سد درودزن، پیگیری خط انتقال آب شرب از سد درودزن و کشت های گلخانه ای مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در جلسه دیگری که با حضور مهندس رحیمی مظفری به میزبانی آبفا استان فارس برگزار شد؛ موضوع چگونگی آب‌رسانی به 33 روستای خرامه و منطقه کربال و حفر چاه های آب شرب برای شهرستان کوار مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان خرامه و به ویژه منطقه کربال که زمانی نه چندان دور از قطب های کشاورزی استان فارس محسوب می شدند به دلیل سالها خشکسالی متوالی در حال حاضر با معضل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی روبرو هستند و در همین راستا پروژه هایی برای انتقال آب از سد درودزن برای این شهرستان در دست اجرا قرار دارد.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید